Skolen for Kropsbehandling

Forsiden Kalender Priser Kontakt

Massage - specialundervisning

Massørfaget er et håndværksfag, hvor de gode hænder kombineres med et fagligt kendskab til bevægeapparatet, med udgangspunkt i en hjælpende og hjertelig væremåde.
Det er muligt at lære at massere og tage en massøruddannelse via specialundervisning, og det kan gøres som enetimer eller som en kombination af enetimer og holdundervisning.

Spørg os, vi behandler den enkeltes situation individuelt.

Massøruddannelse for blinde

Blinde massageterapeuter er særligt dygtige til at bruge deres følesans til at give en fantastisk massage!

Vi har rigtig gode erfaringer med massøruddannelse for blinde, hvor undervisningen er tilrettelagt den enkelte elevs behov. Vi arbejder bl.a. med at guide eleverne ved at lægge hænderne på deres hænder, og med indtaling af undervisningsmateriale. Desuden har vi mange anatomiske modeller, som man kan røre ved og således opnå en forståelse for kroppens anatomi.

Vi er bevidste over at der skal gentagelser og tålmodighed til for at koncepter og begreber indlæres. Det tager tid og dedikation fra både studerende og underviser. Det arbejde er vi klar til at gennemføre, således  at den studerende får både en god oplevelse under uddannelsesforløbet, den rigtige viden, praktiske kunnen og i det hele taget den nødvendige støtte til at blive en professionel massageterapeut.

Kontakt os gerne, skriv en mail eller ring på tlf. 4232 3218

Udtalelese fra en tidligere elev:

"Jeg skulle igang med noget nyt efter at være blevet blind. Har i rigtig mange år arbejdet på genoptræningcentret Esbønderup og ville derfor gerne fortsætte med at arbejde med mennesker. Derfor faldt valget på massør uddannelsen. Det viste sig at det var meget mere end blot massage.
Det har været en stor personlig rejse ind i kroppens fantastiske univers med undervisere der giver så meget af sig selv. Man får en grundig gennemgang af anatomi og fysiologi, samt man lære en masse undersøgelses- og behandlingsteknikker, som giver en rigtig god forståelse af kroppens opbygning. Jeg vil takke Lene, Charlotte og ikke mindst Robie for deres engagement.
Jeg er kommet ud på den anden side med en følelse af at være vokset som menneske. Man kommer ud som Fysiurgisk massageterapeut og idræts massør med en veludstyret værktøjskasse, som gør at man føler sig som behandler fra første dag når man skal ud i den store verden.

Jeg er den første blinde Fysiurgiske Massageterapeut og Idrætsmassør der er udklækket fra Skolen for Kropsbehandling, men helt sikkert ikke den sidste. Jeg kan varmt anbefale uddannelsen, blind eller ej.
Tak fra Jack Weis Jørgensen"

Kontakt os, skriv en mail eller ring på tlf. 4232 3218

massageuddannelse for blinde

Jack Weis Jørgensen, danmarksmester DM i massage 2019 og 2022