Integrativ Massage

Integrativ betyder at gøre hel, fuldstændiggøre.

Teknik, styrke og blidhed, koncentration og intuition integreres i en massageform, hvor mennesket betragtes og værdsættes som en helhed.

Massageformen

Integrativ Massage: Den massageform vi arbejder med, kombinerer lange glidende strøg med en mere specifik og dybdegående behandling af musklerne og bindevæv. Vi arbejder med at øge bevægelighed og vi har fokus på afspænding af det myofasciale system. Vejtrækning og udstrækning er også vigtige elementer i behandlingen.Vores massageform bygger på et solidt kendskab til anatomi og de gode massagetraditioner.
Vi ser kroppen som en helhed og integrerer behandlingsteknikkerne i vores unikke massage-flow som har en både effektfuld og harmonisk virkning.
- Læs mere om massage og massageteknik, klik her

Hvad kan en behandling med integrativ massageterapi bruges til?

Den kan afhjælpe spændinger, smerte og dysfunktion, også i forhold til sportsskader. Den hjælper til bedre bevægelighed, fleksibilitet og en fornyet oplevelse af at være i en endnu bedre fungerende krop. Nogle gange er spændinger en projektion af personlige uforløste situationer - og det kan massageterapi også afhjælpe.

Integrativ Massageterapeut Uddannelse
Uddannelsen er oplevelsesorienteret, og giver dig mulighed for at få en række dejlige oplevelser med massage ved at dykke ind i den vidunderlige kunst, det er at give og modtage. Undervejs får du kyndig vejledning når du behandler og får også mulighed for selv at opleve en masse behandlinger - vi kan godt lide at massagen læres ved briksen!

Tilmeld dig Massageterapeut

Under massøruddannelsen bliver du præsenteret for vores måde at behandle, hvor vi integrerer effektive massageteknikker i en behandling som føles nærende og som er effektfuld.
Vi arbejder os grundigt igennem massagehåndværket, hvor hele kroppen bliver gennemgået med en bred vifte af de bedste teknikker, som giver dig redskaber og inspiration til at give en hel sammenhængende kropsmassage

Vi går i dybden med avancerede massageteknikker og behandlingsformer - herunder massageteori og anatomilære - som danner grundlaget for en kvalificeret og virkningsfuld massage. Der arbejdes med personlig udvikling og tilegnelse af de redskaber, der kan bruges til at åbne op for behandlerens egne såvel som klientens indre ressourcer. Du vil kunne opleve massageterapi som et redskab til personlig udvikling og velvære.
Uddannelsen er rettet mod at udvikle avancerede kvalifikationer i forhold til professionel modtagelse af klienter - du bliver en professional massageterapeut/kropsterapeut.

Nogle af de emner vi arbejder med under uddannelsen:
Bevidste hænder: Håndværket og behandlingsteknikker - det er bred omfattende!
Anatomi: Muskel, led og bevægelseslære
Fysiologi: Især nervesystemet, muskelkontrol og reflekser. Vævslære.
Sygdomslære: Fokus på bevægeapparatets gener
Psykologi: Fokus på behandlerens rolle som empatisk facilitator og vejleder.
Ergonomi: Korrekte arbejdsstillinger

Tilmeld dig Massageterapeut

Vi er i gang med en ny hjemmeside!
Den er snart færdig :-)

kropsterapeut massør uddannelse